“Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.” Ja, dat zeggen mensen wanneer ze proberen vergissingen te verdoezelen. Echter bij onze nationale ‘spoorlijnen trots’, zal dit niet vaak gezegd worden. Veel reizigers gaan er gewoon vanuit, dat alles perfect verloopt. Dat moet wel, want ze moeten naar hun werk, naar school of iets anders onbenulligs. Begrijp me niet verkeerd, een dienstverlenend bedrijf moet wel goed draaien. Ik vind het dus ook goed, als de overheid de NS goed in de gaten houdt.

ns-trein

Echter vind ik ook dat de NS wel de ruimte moet krijgen om van hun fouten te leren. Want als je alles eerlijk overziet, doet dit bedrijf echt veel voor de reiziger. Ze luisteren naar de klachten en proberen er echt iets aan te doen. Wanneer je kritisch bent op een bedrijf, moet je ook wel eens kijken naar de positieve omstandigheden binnen het bedrijf. Aangezien we dat in Nederland niet echt gewend zijn, moet ik dit maar op mij nemen. En wees gerust, ik reken je het niet aan, als je niet positief kan zijn over de NS. Want waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.

