Tags

, , , , ,

Hoe is het met mijn fascinatie voor de Nederlandse Spoorwegen? Het loopt op rolletjes. Laat ik dit ondersteunen met een kleine anekdote. Vroeger vond ik het zo spannend om met de trein te gaan. Ik kon wekenlang in spanning zitten en elke dag mijn moeder overvragen over de reis. Wanneer we gingen, wanneer de aankomst was. Mijn moeder liet me dan in het spoorboekje kijken. Nu hebben we het internet tot onze beschikking. Toch doet het me deugd om te lezen dat het nieuwe spoorboekje 2015 weer uitkomt. Oude tijden herleven dus echt.

Nerderlandse spoorwegen oude tijden herleven

Net als het ridicule idee, dat meer mensen de werkdruk verlaagt. NS wil graag werkdruk verlagen door extra personeel in te zetten. Dit snap ik niet echt, want het probleem bij de conducteurs en machinisten heeft niet veel te maken met te weinig mensen, meer met de verruwing van de maatschappij en de regels. Ik denk dat het beter is als de politie meer ingezet kan worden om het NS personeel te ondersteunen. Wanneer dit gebeurt, dan zal alles op rolletjes gaan lopen. Geloof mij maar.

