Tags

, ,

Het was een druilerige zaterdagmiddag en ik had het ijskoud. Ons team had met 3-0 verloren en dat hielp ook niet mee. Iedereen zou met de auto terug naar onze eigen stad rijden, maar ik moest ergens anders heen en wist dat er een rechtstreekse treinverbinding was naar het dorp waar ik zijn moest. Moe en hongerig kwam ik aan op station Veenendaal De Klomp.

En daar was het verdacht stil. Nouja, het was zaterdagmiddag, eigenlijk al avond… En zoveel mensen zullen er niet per trein reizen op dat tijdstip, hield ik mezelf voor.

En toen zag ik dat bord staan: wegens werkzaamheden reden er geen treinen, maar de NS was wel zo vriendelijk geweest om bussen in te zetten. De bustijden stonden op een ander bord te lezen. Ik liep snel door naar dat andere bord en zag dat de bus die door de NS was ingezet net drie minuten eerder vertrokken was. De volgende kon ik over een half uur verwachten. Dan maar wat eten!

Helaas… Er was niets of niemand op het station te vinden en een warme hap zat er al helemaal niet in. Uit mijn trainingsbroek diepte ik wat muntjes op en even later zat ik rillend op een bankje op een koude Mars te kauwen.

En dat was het moment waarop ik dacht: romantisch, zo’n treinreis.

Mars

